Curriculum Vitae

Document / descrire Model
completat PDF*
Model
gol DOC**
Model
Online
Curriculum Vitae (CV) are un format standard, care sintetizează informații cu privire la: datele personale, postul vizat, experiența profesională, educație și formare profesională (începând cu ultima formă de invățământ absolvită), informații ce țin de aptitudini native sau dobândite (în afară de cele profesionale).
fişier PDF

fişier DOC
LINK EXTERN
formular europass

* PDF = Portable Document Format este un standard global gratuit pentru vizualizarea, imprimarea şi comentarea fiabilă a documentelor, păstrează formatul şi caracterele impuse de către cel care a creat documentul;
** DOC / ** WORD = sau Microsoft Word este un procesor de text, parte a suitei (grupului) Microsoft Office.

RECOMANDĂRI Curriculum Vitae (CV):

1. Concentraţi-vă pe aspectele esenţiale
1.1. În selecţia iniţială a cadidaturilor primite, de obicei angajatorii nu alocă mai mult de un minut unui CV.
1.2. Dacă aplicaţi pentru un post care a fost scos la concurs, respectaţi în totalitate procesul de depunere a candidaturilor detaliat de angajator.
1.3. Fiţi succint: în cele mai multe cazuri, două pagini A4 sunt suficiente, indiferent de educaţia şi experienţa dvs.
1.4. Experienţa dvs. profesională este limitată? Descrieţi mai întâi studiile şi pregătirea profesională; scoateţi în evidenţă stagiile de practică profesională şi activităţile de voluntariat.

2. Fiţi clar şi concis
2.1. Folosiţi propoziţii scurte. Concentraţi-vă pe aspectele relevante ale pregătirii şi experienţei dvs. profesionale.
2.2. Daţi exemple concrete. Cuantificaţi-vă realizările.
2.3. Actualizaţi-vă CV-ul pe măsură ce acumulaţi experienţă.

3. Adaptaţi întotdeauna CV-ul în funcţie de postul pentru care candidaţi
3.1. Puneţi în evidenţă punctele dvs. forte relevante pentru nevoile angajatorului şi concentraţi-vă pe acele abilităţi şi competenţe care răspund cerinţelor postului respectiv.
3.2. Explicaţi orice întreruperi ale studiilor sau carierei dvs. şi daţi exemple de competenţe transferabile pe care le-aţi dobândit în timpul respectiv.
3.3. Înainte de a trimite CV-ul unui angajator, verificaţi dacă corespunde profilului solicitat.
3.4. Nu “umflaţi” în mod artificial CV-ul, altfel riscaţi sa fiţi descoperit la interviu.

4. Fiţi atent la prezentarea CV-ului
4.1. Prezentaţi-vă abilităţile şi competenţele în mod clar şi logic, scoţând în evidenţă avantajele.
4.2. Plasaţi la început informaţiile cele mai relevante.
4.3. Fiţi atent la ortografie şi punctuaţie.
4.4. Păstraţi formatul şi aranjarea în pagină sugerate.

5. Verificaţi CV-ul odată ce l-aţi completat
5.1. Nu uitaţi să întocmiţi o scrisoare de intenţie.
5.2. Corectaţi posibilele greşeli de ortografie şi asiguraţi-vă că structura este clară şi logică.
5.3. Rugaţi pe altcineva să vă citească CV-ul pentru a vă asigura că conţinutul este clar şi inteligibil.


Scrisoare de intenţie

Document / descrire Model
completat PDF*
Model
gol DOC**
Model
Online
Scrisoare de intenţie denumită şi scrisoare de motivare este documentul care alături de C.V. vă poate recomanda pentru un anumit job.
În majoritatea situaţiilor scrisoarea de intenţie reprezintă primul contact stabilit cu angajatorul şi poate fi singura şansă prin care îi poţi stărni acestuia curiozitatea şi îl poţi determina să-ţi citească CV-ul şi să te cheme la un interviu.

fişier PDF

fişier DOC
LINK EXTERN
formular europass

* PDF = Portable Document Format este un standard global gratuit pentru vizualizarea, imprimarea şi comentarea fiabilă a documentelor, păstrează formatul şi caracterele impuse de către cel care a creat documentul;
** DOC / ** WORD = sau Microsoft Word este un procesor de text, parte a suitei (grupului) Microsoft Office.

RECOMANDĂRI Scrisoare de intenţie:

1. IDENTIFICAREA: atât identificarea expeditorului cât şi cea a destinatarului trebuie să fie cât se poate de complete.
În cazul în care scrisoarea este trimisă în format fizic, datele de identificare ale angajatului sunt trecute în partea de sus (nume, prenume, adresă de domiciliu, adresă de mail, nr. de telefon), iar în situaţia în care acerasta este trimisă în format electronic, aceste elemente sunt trecute la finalul scrisorii, în semnatură.
Destinatarul trebuie specificat şi el la începutul scrisorii. Dacă numele firmei este cunoscut, acesta trebuie trecut sub numele şi funcţia recrutorului (director HR sau altă persoană însărcinată cu angajările), date care vor fi introduse în formula de adresare de la începutul scrisorii.

2. INTRODUCEREA: este foarte important ca în partea de introducere a scrisorii să te identifici, să expui motivul care te-a determinat să trimiţi această aplicaţie, să precizezi foarte clar recrutorului postul vizat şi sursa prin care ai aflat de disponibilitatea jobului respectiv.

3. CUPRINSUL: este partea cea mai importantă a unei scrisori de intenţie, în cel mult două paragrafe trebuind să atragi atenţia angajatorului şi să-i stârneşti curiozitatea. În cuprins trebuie să motivezi ce te-a determinat să aplici pentru această poziţie şi care sunt competenţele şi experienţa ta care corespund profilului solicitat. Încearcă să fii cât mai succint şi să nu exagerezi. Nu repeta informaţiile existentte deja în CV, formulează fraze concise şi încearcă să foloseşti un limbaj profesional.

4. ÎNCHEIEREA: În ultimul paragraf formulează concluziile şi arată-ţi disponibilitatea pentru o viitoare întrevedere. Nu uita să mulţumeşti destinatarului pentru atenţia acordată şi încheie folosind o formulă profesională, neutră; „Cu consideraţie,”; „Cu stimă”; „Cu respect”; etc.


surse: https://europass.cedefop.europa.eu/ro şi http://www.umfcv.ro
ultima actualizare: 25 iulie 2018